Cílová skupina je specifická a identifikovatelná skupina jednotlivců, kterou se firmy snaží oslovit a zaměřit na ni své marketingové a reklamní aktivity.

Tato skupina sdílí společné charakteristiky, jako jsou demografické údaje (věk, pohlaví, vzdělání), geopolitická poloha, sociální postavení, zájmy, chování nebo potřeby.

Charakter cílové skupiny

Existuje celá řada kritérií k poznání charakteru cílové skupiny a mezi ty nejzákladnější patří demografické, psychografické, psychologické, osobnostní charakteristiky, kulturní zvyklosti a jazykové charakteristiky.

Demografické znaky: údaje o pohlaví, věku, lokalitách a také příjmech cílové skupiny.

Psychografické charakteristiky: se týkají životního stylu a toho, jak ovlivňuje jejich spotřebitelské chování.     

Psychologické osobnostní charakteristiky: prozrazují více o zájmech, potřebách, hodnotách a motivaci lidí.

Kulturní zvyklosti: se zaměřují na hodnoty, symboly, hrdiny a rituály cílové skupiny.

Jazykové charakteristiky: se týkají používaných jazykových prostředků.     

Vytváření a identifikace cílové skupiny je klíčovým prvkem pro úspěšnou marketingovou strategii, protože umožňuje společnostem efektivněji a účelněji komunikovat s potencionálními zákazníky.

Tím, že marketingové aktivity zaměří na konkrétní skupinu lidí, je pravděpodobnější, že budou vytvářet relevantní obsah a nabídky, které budou mít vyšší šanci oslovit a přesvědčit cílovou skupinu k nákupu produktu nebo služby.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *