internet marketing teorie

Online marketing je soubor reklamních, komunikačních, marketingových a obchodních nástrojů na internetu, které podporují obchodní cíl.
Komplex logicky na sebe navazujících kroků.

  • Nelze, nefunguje jen spustit reklamu na skvělý produkt.
  • Je potřeba a funguje vytvořit cestu zákazníka.

Cesta zákazníka
Je proces od získání potenciálních zákazníků k prodeji pomocí na sebe navazujících marketingových nástrojů.

Přivádím návštěvníky na web= dávám o sobě vědět.
Sbírám jejich kontakty do databáze= vyměňují svou hodnotu za kontakt.
Buduji s nimi vztah a důvěru= předávám hodnotné informace.
Prodávám ve správný okamžik, měním návštěvníky na zákazníky= inspiruje k akci.
Pečuji o zákazníky= prodávám opakovaně.

Návštěvnost webu/eshopu

•Je potřeba dát o sobě vědět placenou reklamou, neplacenou formou.

  • Zaměřit se na relevantní návštěvníky.

Zanechávání kontaktu

  • Když vyvinu úsilí finance a čas na převedení návštěvníků, nenecháme jen tak odejít bez zanechání kontaktu.
  • Buduji databázi potenciálních zákazníků= poklad.

Budování důvěry

• Potenciálním zákazníkům předávám hodnotné informace, o které mají zájem.
• Buduji si důvěru, posiluji své dobré jméno, Připravuji si půdu pro prodej.

Prodej

• Ve správný okamžik mohu prodávat.
• Potenciálního zákazníka, proměňuji na zákazníka.

Péče o zákazníka

  • Prodejem cesta nekončí.
  • Zákazníkovi se věnujeme i po prodeji, proměňujeme ho na věrného zákazníka.

+ zákazník, který již jednou nakoupil= velká pravděpodobnost opakovaného nákupu= naše menší úsilí a náklady na dosažení dalšího prodeje.
Potenciálního zákazníka v online světě chceme přimět navštívit náš web/ eshop a zde mu chceme prodat náš produkt službu.

  1. Jak zákazníka najdeme?
  2. Jak ho přilákáme k návštěvě webu/ eshopu?
  3. Jak ho přimějeme nakoupit?

Hlavní rozdělení online marketingu

  • Inbound marketing – nejdůležitějším úkolem je dlouhodobé formovánía podpora vztahu s potencionálním zákazníkem. Zpravidla se tak děje pomocí nejrůznějšího obsahu, který pomáhá, vzdělává nebo baví. Jeho součástí je proto obsahový marketing.
  • Outbound marketing – tento typ se naopak zaměřuje na efektivní propagaci samotného produktu nebo služby.

Hlavní nástroje a metody online marketingu

  • Internetové stránky – představují jádro prezentace na internetu. Někdy se jako doplněk ke stávávajícímu webu či eshopu vytvářejí mikro stránky za účelem efektivnějšího získávání zákazníků pro vybraný produkt nebo službu. Aby webové stránky plnili svou roli, musí mít atraktivní a responzivní design, zajímavé texty díky kvalitnímu copywritingu a přehlednou strukturu.  
  • Sociální sítě  – oslovování potencionálních zákazníků probíhá přes udržované a aktualizované stránky nebo účty pomocí poutavých příspěvků nebo reklam.
  • Email marketing – jedná se o dlouhodobě vysoce úspěšnou metodu online marketingu, kdy prostřednictvím newsletterů nebo autoresponderů dochází k udržování a prohlubování vztahu mezi odesílatelem a příjemcem, tedy budoucím zákazníkem.
  • Placené PPC kampaně – jsou umístěné ve vyhledávací nebo obsahové síti a patří mezi výkonnostní marketing. Inzerent získává pozornost uživatelů pomocí textového sdělení nebo grafických bannerů.
  • Affiliate marketing – získání nových zákazníků probíhá přes weby (a další kanály) parametrů, kteří se zapojí do provizorního systému firmy nebo elektronického obchodu. Tito partneři pak ve svém obsahu propagují danou značku a za to získávají provize z uskutečněných nákupů.
  • SEO – optimalizace webu pro vyhledávače zahrnuje on-page a off page faktory, které ovlivňují umísťování a zviditelňování webu ve výsledcích vyhledávání.    

Pokračování ….článek číslo 2

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *