S cílovými skupinami úzce souvisí také tzv. Persona nebo-li ideální zákazník.   

Persona cílové skupiny je konkrétní reprezentant vašeho potenciálního zákazníka.

Jedná se o co nejpřesnější charakteristiku vašeho zákazníka, prototyp cílové skupiny.

Proč personu vytváříme

  • Vcítíte se do ni při každodenních rozhodnutích
  • Je jednoduché ji vtvořit
  • Je jednoduché ji později upravit
  • Vystihuje cílovou skupinu (ideálně dle velikosti zisku)  
  • Jde o komunikaci vaší firmy ven, ke klientovi

Co by měl popis persony obsahovat

  • Jméno, příjmení, fotku
  • Kde žije, pracuje, její příjem
  • Kdy je na internetu (jednotlivé reklamní kanály)
  • Popis běžného pracovního dne
  • Popis běžného víkendu (popř. odpočinkového dne)

Kde zjistit, kdo je vaše persona

  • U stávajících klientů (zvedněte telefon, pošlete dotazník, zajděte s nimi na kafé)
  • Google Analytics (demografie, geografie)
  • Lidé ve firmě vám pomůžou: Call centra, prodejce v kamenném obchodě
  • Sejdete se s člověkem, kterého vyhodili
  • Běžte na after-party na veletrzích a nepijte

Kde bývá problém

  • Máte větší e-shop a různé kategorie (tzn. hodně person)

..řešení: začnete u nejziskovější kategorie

  • Může se stát, že jste se na začátku trefili mimo

….řešení: stává se to, neřešte to a poučte se (tzn. vytvořte personu jinou)

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *